Психологічний аспект кар’єрного росту

Автор | 01.05.2019


психологія кар'єрного росту на підприємстві Робота – це не просто перелік обов’язків, які ми виконуємо за гроші. В першу чергу це життя в робочому колективі і взаємодія з ним. Психолінгвісти підтвердили той факт, що навик стратегічно правильної поведінки часом важливіший за досвід і прикладні знання. Тому, починаючи з першої особистої зустрічі з роботодавцем, важливий кожен жест.

HR-фахівці одного з найпопулярніших сайтів з пошуку роботи поділилися своїми спостереженнями щодо поведінки кандидатів на співбесіді та особистим враженням. В середньому інтерв’ю триває від 30 до 40 хвилин. Близько 35 % роботодавців приймають рішення «за» або «проти» кандидата вже протягом перших 2 – 3 хвилин особистої бесіди.

На що звертає увагу роботодавець під час співбесіди?

Перше, на чому наголошує для себе кадровик або керівник, це не освіта або розумний погляд. Зазвичай увага спрямовується на поведінку та одяг людини, яка прийшла працевлаштовуватись. При цьому близько 40 % керівників помічають лише загальну впевненість кандидата і постановку голосу. Всього 7 % опитаних слухають, про що саме говорить кандидат та оцінюють його інтелектуальні здібності. Так звані HR-менеджери зізнаються, що існує цілий ряд поведінкових помилок, які сильно відбиваються на остаточному рішенні.

Основні невербальні помилки під час співбесіди

1. Кандидат зовсім не посміхається.
2. Схрещені руки на грудях.
3. Занадто активна жестикуляція.
4. Кандидат часто куйовдить волосся і торкається обличчя руками.
5. Зовсім не дивиться в очі (не підтримує візуальний контакт).
6. Погана осанка.
7. Слабке рукостискання.
8. Метушливі рухи (розгальмування).

Фахівці підготували декілька нестандартних шаблонів поведінки під час стандартних робочих моментів.

***

Використовуйте тільки позитивно забарвлені слова при спілкуванні з керівництвом. Не варто відповідати на прохання фразами типу «без проблем», «я спробую», «сподіваюся, що вийде» або іншими подібними словами. Таким чином будуючи свою відповідь, ви покажете себе невпевненою у собі людиною та викличете сумніви щодо вашої компетенції.

***

У всіх трапляються невдачі на роботі. Якщо вас звинувачують у провалі якої-небудь справи – не виправдовуйтеся. В жодному разі не можна звинувачувати інших і перекладати відповідальність. Витримайте паузу і без зайвих емоцій попросіть пояснити суть помилки та як правильно потрібно було зробити. Така поведінка підкреслить те, що ви відповідальний та адекватний працівник.

***

Буває так що проект, до якого ви довго готувалися, віддають вашому колезі. Багато людей в такі моменти починають кричати про несправедливість і показово ображатися на керівництво. Це якраз те, чого не можна робити в жодному випадку. Образа – реакція недозрілої людини. Правильно буде вибрати відповідний момент і поговорити зі своїм начальником. Йому потрібно пояснити, що ви також хотіли працювати над цим проектом, а також дізнатися, чого саме вам не вистачило для того, щоб отримати цю роботу. Потім слід пообіцяти попрацювати над своїми помилками, щоб у керівника не залишилося сумнівів на рахунок вашої адекватності та досвідченості.

***

Вам делегують повноваження, які не входять до посадових обов’язків. У більшості випадків можна відповісти просто – це не входить в мої обов’язки та відмовитися від роботи. Це нормально, але з таким ставленням не варто розраховувати на підвищення. Проводячи чітку межу між поняттями «моя робота» і «не моя робота» ви даєте зрозуміти, що на більше ви не згодні або не здатні. Психологи радять все ж виконати додаткову роботу, а після цього підійти до свого менеджера і розповісти про зроблене, попросивши переглянути свої посадові обов’язки, а заодно й заробітну плату.
На початок статті