Про фотобізнес в мережі Інтернет можна знайти дуже багато публікацій. Існують цілі форуми, присвячені питанням фото- та відеозйомки. На таких веб-ресурсах фахівці діляться між собою досвідом та обговорюють проблеми, що виникають під час вибору техніки і в процесі створення світлин та відео. У цій статті ви знайдете відповіді на поширені питання, що часто виникають при фотозйомці навіть у спеціалістів із значним досвідом. Крім цього, ми розглянемо питання початківців, яких зацікавив фотобізнес як спосіб додаткового та основного заробітку. Слід зазначити, що фотозйомка повинна бути в першу чергу цікавим хобі, і лише потім розглядатись як засіб отримання прибутку. А тепер давайте перейдемо до розгляду різних ситуацій, які часто цікавлять користувачів, та інших нюансів фотобізнесу.
▼ Дохід від фотобізнесу протягом декількох років не змінюється. Можливо, є сенс зайнятись іншим видом діяльності?
В першу чергу потрібно усвідомити, що саме спонукало вас займатись цим бізнесом. І якщо ви зрозумієте, що вам до вподоби працювати з людьми, приймати участь в їх активному житті, фіксувати всі значні події, тоді краще буде продовжити роботу в цій сфері. Однак стратегію і методику потрібно буде змінити, щоб відновити ріст доходу. Також непогано буде поповнити клієнтську базу замовниками з більш високою платоспроможністю, адже вони будуть оплачувати послуги більшої вартості. Як правило, в такого контингенту будь-які урочистості та весілля відбуваються на більш високому організаційному рівні, що суттєво розширить поле для творчості.
▼ Я планую серйозно зайнятись фотобізнесом. Для цього хочу взяти позику і придбати дороге студійне обладнання, а також винайняти приміщення для фотостудії, адже так зазвичай роблять всі професійні фотографи. Чи вдасться таким чином завоювати прихильність клієнтів?
В першу чергу, якщо ви не впевнені, що будете мати гроші для погашення кредиту, його брати не варто. Крім цього, будь-який бізнес повинен бути добре спланованим і поступово розвиватись. Зазначимо, що великі професійні фотостудії формувались не один рік, а тривалий час. Також потрібно зрозуміти, що красивий розкішний інтер’єр — це не основне. Клієнтів в першу чергу цікавить якість та оригінальність фотографій.
▼ Постійно рекламую свої фотопослуги в місцевій газеті, але протягом року кількість клієнтів майже не збільшилась і дохід залишився без змін. Як ефективно рекламувати свої послуги?
Потрібно зрозуміти, що газети публікують загальну інформацію для зацікавлення широкого кола читачів. Дуже рідко в газетах читачі шукають послуги приватних фотографів. Та й взагалі варто спочатку визначитись з цільовою аудиторією, а потім вже вибирати видання і спосіб рекламування.
▼ Як правило, коли клієнти цікавляться моїми роботами, я надсилаю їм зразки на електронну пошту або даю посилання на групу в соцмережі, де публікую свої роботи, однак, замовлення майже не поступають. В чому тут справа?
Частковим вирішенням проблеми буде створення власного сайту. Він повинен бути без нудної рекламної музики, мати зручну навігацію і стильний дизайн. Проте значна кількість інформації на сайті вітається, адже це може додатково зацікавити людей, які можуть в майбутньому стати потенційними клієнтами.
▼ На багатьох сайтах мережі Інтернет можна побачити роботи відомих фотографів. Як можна виділити на таких ресурсах свої роботи?
І так, завдання в тому, щоб виділятися у натовпі. Для цього потрібно створити декілька цікавих статей, написаних з власного досвіду, в яких читачі знайдуть корисну для себе інформацію. Це можуть бути тексти консультативного характеру для молодят, які будуть розміщені на сайті. Також слід постійно приймати участь в тематичних форумах, де обговорюються питання фотозйомки. Тут можна надавати корисні поради молодятам, які цікавляться весільною зйомкою. Також бажано хоча б раз в декілька місяців змінювати розцінки на свої роботи.
▼ Кількість замовлень зросла, доводиться працювати навіть вночі, але дохід зріс незначно. Чому так відбувається?
Спочатку потрібно скласти кошторис витрат і порівняти його з заробітком за останній рік або квартал. При цьому потрібно враховувати всі витрати, включно з технічним обслуговуванням авто, витратами на пальне, оренду приміщення і т.п. Напевно, всі ці витрати ледь покриваються доходом від бізнесу. Потім потрібно записати розмір заробітку, на який ви плануєте вийте, і розрахувати нові тарифи на послуги. Можливо ціни на фотопослуги надто низькі.
▼ Багато родичів та знайомих запрошують мене знімати урочисті події, але я не можу з них вимагати оплату. Як правильно діяти в таких випадках?
Для початку, щоб визначитися точніше, потрібно самостійно скласти перелік людей, яким ви згідні надавати безкоштовні послуги, а також замовників, яким можна дати знижку у розмірі 10%, 20%… 40%. Потім, коли перерахувати розмір знижки у грошовому еквіваленті, вийде досить солідна сума. Іншими словами, серед всіх гостей на весіллі ваша знижка виявиться найдорожчим подарунком. Це потрібно пояснити знайомим у випадку, коли виникають такі питання. В результаті залишаться клієнти, які дійсно високо цінять вашу роботу, а не ті, хто хоче зекономити гроші за рахунок фотографа.
▼ Клієнти загалом задоволені якістю фотопослуг, але дуже рідко рекомендують мене як фотографа своїм друзям і знайомим. Чому так відбувається?
Як відомо, задоволений клієнт може розповісти про отримані послуги не більш ніж 2 – 3 знайомим, а незадоволений — декільком десяткам. Статистика свідчить, що лише 2 – 3 відсотки клієнтів здатні розповісти про приємні новини з відповідним захопленням, а також порекомендувати придбати аналогічні товари та послуги. Тут слід додати, що смаки людей теж значно відрізняються.