Як стати менеджером з персоналу без досвіду роботи?

Автор | 24.11.2017


хто такий HR-менеджер Ефективно працювати менеджером з персоналу зможе тільки той, хто має ряд відповідних здібностей. Це так само як бути вчителем. Для цього мало здобути освіту, ним потрібно бути від природи. Робота менеджера з персоналу зводиться до безперервного спілкування з людьми і самостійного прийняття рішень. Якщо для вашого характеру це надто складно, тоді варто розглянути більш спокійні професії. Однак, якщо ви твердо вирішили пов’язати своє життя з управлінням персоналом, тоді зверніть увагу на вказані нижче поради.

1. Ви хочете стати HR-менеджером? Ви психолог або економіст за освітою і маєте чудово розвинене логічне мисленням? Це дуже добре! Вам обов’язково потрібно отримати другу спеціалізовану освіту. Пройдіть хороші курси або модульні програми, щоб вивчити кадровий менеджмент і визначитися, яка саме професія вам найближча. Це може бути – робота рекрутера, спеціаліста з кадрового обліку, фахівця з оцінки та атестації персоналу, організація навчання та розвитку персоналу, стимулювання та оплата праці.

2. При пошуку роботи не потрібно приймати першу кращу пропозицію, щоб потім не розчаруватися. Спочатку потрібно вивчити компанію, її місце на ринку, вимоги компанії до посади менеджера з персоналу, умови роботи.

3. Якщо вимоги сформульовані не ясно чи розпливчасто, такі пропозиції можна відразу відхиляти. До таких пропозицій належать такі формулювання: “Спочатку наведемо лад в обліку, а потім подивимося що будемо робити” або “Нам потрібен менеджер, який буде робити різну роботу”. В такого роду випадках необхідно відразу уточнити коло своїх обов’язків, задавши одне питання: “Для вирішення яких проблем ви берете на роботу менеджера з персоналу?” Залежно від отриманої відповіді можна оцінити рівень компанії, поставлені перед нею стратегічні цілі та завдання, а також важливість служби управління персоналом.

4. Якщо ж зовсім не виходить влаштуватися без досвіду роботи, то можна спробувати почати свою кар’єру з рекрутингу. Для початку потрібно влаштуватися в кадрове агентство, виробити комунікативні навички, а потім зорієнтуватися на ринку фахівців та зібрати корисну інформацію про різні компанії.

5. Пропрацювавши деякий час у сфері рекрутингу, можна спробувати перейти в HR-службу, щоб освоювати процеси адаптації, атестації та оцінки персоналу. Том не слід засиджуватися в кріслі рекрутера досить довго, достатньо попрацювати один-два роки. Компанію бажано вибирати з налагодженою корпоративною структурою, в яку вас із задоволенням приймуть як досвідченого рекрутера.

6. Вивчіть Кодекс законів про працю – знання трудового законодавства необхідні для грамотної розробки кадрової політики компанії.

7. Після вивчення рекрутингу, процесів адаптації, атестації та оцінки персоналу, а також після здобуття знань в галузі трудового законодавства, можна брати участь у розробці мотиваційних і компенсаційних програм компанії, програм розвитку та навчання.

8. Потрібно постійно розширювати коло професійного спілкування, щоб була можливість радитися з досвідченими менеджерами інших компаній, від яких потрібно переймати досвід та вміння координувати свої дії.

9. Невід’ємними складовими роботи менеджера з персоналу є ораторську майстерність, тому потрібно пройти відповідні курси і позбавитися страху публічних виступів.

10. Тепер, коли у вас вже є певний досвід, можна рухатись далі, щоб стати керівником служби персоналу або просто працювати в підрозділі, вдосконалюючи свої вміння у відповідному напрямку.

Потрібно завжди пам’ятати, що будь-який великий шлях ви обов’язково пройдете, якщо поставите для себе конкретні цілі та розвієте ряд ілюзій про роботу менеджера з персоналу.

Типові помилки при пошуку роботи менеджера з персоналу

1. Кар’єру менеджера можна побудувати дуже швидко.

Кар’єра спеціаліста з персоналу залежить від досвіду, а він накопичується роками.

2. HR-менеджер завжди знаходить спільну мову з топ-менеджером.

Все відбувається зовсім іншим чином. Або HR-менеджер приймає правила гри і розвиває в компанії власні ідеї, або буде змушений шукати іншу роботу. Не потрібно скаржитися й ображатися на власників, потрібно постукати в інші двері, де вас почують.

3. Менеджер з персоналу зобов’язаний лояльно відноситися кожного працівника.

HR-менеджер повинен бути в першу чергу справедливим по відношенню до всіх працівників компанії.

4. Робота менеджера з персоналу є порівняно легкою.

Робота з людьми завжди потребує значних емоційних витрат, тому в п’ятницю у менеджера часто вже немає сил навіть на посмішку.

Залишилось лише побажати всім фахівцям у сфері управління персоналом раціональних і мудрих рішень, терпіння і наполегливості, оптимізму та цілеспрямованості.
На початок статті