Як відкрити свій магазин?

Автор | 19.01.2019


створення власного торгового бізнесу Дуже багато людей сьогодні мріє про створення свого власного магазину. Але у більшості випадків для цього у початківців немає відповідного досвіду, тому відкриття магазину вважається одним з досить складних видів бізнесу. По-перше, крім самого товару, необхідно купити велику кількість торгового обладнання. По-друге, залежно від специфіки магазину, можуть також знадобитися холодильні вітрини, морозильні камери, ваги та багато інших речей. Давайте розглянемо деякі поради і рекомендації, які будуть потрібні для відкриття власного торгового підприємства.

Що будемо продавати? Спочатку потрібно подумати та оцінити:

► наскільки затребуваний в обраному районі буде ваш товар?
► яка реальна кількість конкурентів у цій місцевості?
► які оптимальні розміри приміщення магазину?
► яка буде форма торгівлі (самообслуговування, змішана або через прилавок)?
► чи планується в майбутньому створення торгової мережі?

Хто буде купувати товари? Тут потрібно проаналізувати:

► які люди будуть відвідувати торгове підприємство?
► наскільки місцеві жителі будуть зацікавлене у придбанні товарів?

Для вирішення наведених питань найкраще провести опитування декількох представників місцевого населення, поспілкувавшись з кожним окремо. Таким чином можна буде вияснити, що саме в першу чергу необхідне людям обраного району, а від цього буде безпосередньо залежати дохід торгового підприємства та успішність бізнесу.

Як вибрати асортимент товару? Це напевно одне з найважливіших питань, адже при більшому асортименті товару кількість покупців відповідно теж буде більшою. Однак розширити його до безмежності неможливо, тому продавати краще саме те, що необхідне людям. Найпростіший спосіб – дослідити, що саме найчастіше купують в конкурентів і які товари в даному районі (населеному пункті) користуються максимальним попитом?

Фінансові розрахунки. Ретельно продуманий бізнес-план – запорука успішної торгівлі. Оскільки непередбачені витрати відіграють величезну роль в бізнесі, потрібно відразу помножити під час розрахунків всі результати на два. Дуже важливо правильно розставити фінансові пріоритети – що потрібно купити або оплатити в першу чергу, що може зачекати декілька тижнів, а без чого можна буде обійтися навіть декілька місяців.

Юридичні аспекти. Потрібно відразу зайнятися оформленням всіх необхідних документів, отримати при потребі відповідну ліцензію, виготовити необхідні дозволи та отримати сертифікати. При вирішенні цих питань буде зведена до нуля можливість неприємностей під час тих чи інших перевірок контролюючими державними інстанціями.

Назва магазину. Торгове підприємство бажано назвати так, щоб його назва була своєрідною рекламою і приваблювала клієнтів. Це нескладно зробити самому, адже при хорошій фантазій кількість варіантів буде досить велика.

Вибір місця розташування. Місце та приміщення для відкриття магазину повинно бути зручним для відвідувачів. Іноді магазини, що знаходяться не в центрі, а на околиці міста або в спальному районі, можуть давати значно більший прибуток, якщо їх власник добре вирахував оптимальний асортимент і вид товарів.

Дизайн приміщення магазину. Потрібно приділити особливу увагу зовнішньому і внутрішньому вигляду магазину, подбати про зручність для покупців, дизайн інтер’єру та інші речі, що будуть приваблювати клієнтів. Тому перед дизайнером, якщо він був найнятий, потрібно ставити конкретні завдання. Окреме питання, що стосується зовнішнього вигляду торгового підприємства, це отримання дозволу на зовнішню рекламу.

Вибір приміщення. Тут можливі три варіанти: будувати самостійно, купувати або брати площу в оренду. Все буде залежати від фінансових можливостей підприємця. Приміщення обов’язково повинно мати відповідну площу і планування. Необхідно враховувати підключення зовнішніх комунікацій, системи опалення, електро- і водопостачання, а також кондиціонування, вентиляції, Інтернет і телефонні лінії. Крім цього варто подбати про підсобні приміщення для зберігання товару та господарських потреб і стоянку для авто, від наявності якої будуть залежати додаткові зручності для покупців.

Обладнання. Про нього потрібно подбати вже на першому етапі планування магазину, бо від своєчасного придбання торгового і технологічного обладнання загалом залежатиме вдалий початок бізнесу. Підбирати торгове обладнання (вітрини, прилавки, холодильники, меблі) потрібно з урахуванням форми і площі магазину, адже його доведеться розташовувати так, щоб покупцям було комфортно переміщатися. Непогано буде, якщо колір торгового обладнання буде гармоніювати з дизайном приміщення (відтінком стін і підлоги), хоча це не основне. Ну і звичайно знадобляться сучасні касові апарати, сканери та інша оргтехніка – все це має бути зручним для роботи і надійним, адже касиру доведеться користуватися касовими пристроями маже безперервно.

Постачальники. При виборі постачальників товару основна увага приділяється співвідношенню якості продукції з ціною. Важливе й місце розташування постачальників, від якого будуть залежати графіки постачання та оперативність обслуговування. Перевагу слід віддавати місцевим постачальникам, що знаходяться на максимально короткій відстані.

Викладення товарів або мерчендайзинг. Покупці, що заходять у магазин, повинні бачити максимальну кількість (асортимент) товару і мати можливість оглянути його з максимально близької відстані. Також важливо, щоб увесь асортимент товарів мав розбірливі цінники, на яких буде добре видно вартість одиниці продукції. Огляд товарів повинен бути відкритим.

Підбір та навчання персоналу. Для правильного підбору персоналу – працівників, від яких буде загалом залежати прибуток магазину – потрібно виділити достатню кількість часу. Не варто набирати працівників по знайомству або серед родичів, бо як свідчить практика, це не найкраща ідея. Відразу потрібно скласти графік роботи магазину і замовити відповідну форму (спецодяг) для працівників, якщо це питання для підприємця достатньо принципове.

Реклама магазину. Більшу кількість покупців можна залучити завдяки інформаційній підтримці. Дуже добре, якщо в магазині будуть проводитись різноманітні акції та інші заходи, які знайдуть місце для відображення у місцевих ЗМІ.

Безпека. Для її забезпечення можна поєднувати різне за типом обладнання, що запобігає крадіжкам. Сьогодні успішно використовуються так звані системи захисту товару з використанням систем спостереження, спеціальних дзеркал та електронних пристроїв. Всі ці системи в комплексі унеможливлять проникнення товару через касу без оплати, що в наші дні є дуже поширеним явищем.

При дотриманні і виконанні всіх перерахованих пунктів можна вважати, що успішний початок бізнесу гарантований.

На початок статті