Як визначити невдалого бізнес-партнера?

Автор | 02.04.2023


як перевірити партнерів по бізнесу Очевидно, що правильно вибраний партнер з бізнесу частково є запорукою майбутнього розвитку підприємства. Отже давайте розберемось, яким чином можна впізнати людину, з якою краще не мати спільних справ. Люди, в яких є за плечима багато досвіду в різних сферах бізнесу, часто повторюють однакові слова, коли мова йде про об’єднання, партнерство або спільні покупки. Вони вважають, що достатньо всього декількох співбесід або просто розмов, після яких можна підписувати угоду.

Отже перед тим, як підписувати угоду з майбутніми співробітниками і призначати їх на відповідні посади, краще на хвильку зупинитись та оглянутись довкола. Можливо ви недостатньо добре знаєте цих людей? Чи впевнені ви що саме ці люди будуть корисні для розвитку вашого бізнесу? Чи не зміниться ваше відношення до ваших майбутніх партнерів згодом, коли пройде тривалий час? Розглянемо типові поради, які в такому випадку допоможуть відрізнити поганих партнерів з бізнесу і правильно визначитись з подальшим розвитком підприємства.

Якщо все дуже добре, варто перевірити, чи це так насправді

Колись дуже давно я отримав пораду, яку згодом випадково перевірив на власному досвіді. Тільки після цього я зрозумів зміст цієї поради. Якщо справи у вас йдуть настільки добре, що це викликає певні сумніви, варто ще раз перевірити те що відбувається, чи насправді все так добре, як здається. Яскравий приклад цього подія, яка відбулась одного разу в одному з коледжів далеко за кордоном.

Молодий довірливий студент вирішив професійно зайнятись музикою. Він обрав кар’єру продюсера і почав у своїй кімнаті гуртожитку писати музичні біти. Свою майстерність хлопчина почав рекламувати навіть за межами навчального закладу і через декілька тижнів отримав телефонний дзвінок від якогось молодого чоловіка, що працює за його словами агентом одного з відомих співаків. Молодий чоловік захотів послухати пару написаних мелодій, отримав їх від автора і через декілька днів повідомив, що ця музика просто неймовірна. При цьому сказав, що може переконливо рекомендувати співаку, на якого працює агентом, ці біти від яких він в захваті. За послуги молодий чоловік попросив на той час досить низьку комісію, всього 300 доларів. Студент швиденько зібрав необхідну готівку, зайнявши частину коштів у своїх друзів, та віддав на залізничній станції при зустрічі молодому чоловіку. Більше цього агента він ніколи не бачив.

Без сумніву читати про це вам так само неприємно, як і будь-кому іншому. Тільки уявити собі почуття студента у 18 років, який залишився повністю без грошей та ще й в боргах. Так, цей урок був для хлопця вельми неприємний і важкий, однак саме цей випадок навчив його на все життя правильно приймати рішення і ніколи не поспішати.

Отже, якщо ваш бізнес розвивається настільки добре, що у вас виникають навіть сумніви, вам слід зупинитись на цьому етапі і перевірити, чи дійсно все настільки добре. Можливо інколи варто відмовитись від надто спокусливих пропозицій і віддати перевагу більш надійним і перевіреним партнерам з бізнесу. Краще довіряти тільки самому собі.

Погані партнери завжди щось приховують

Кожен має власні пріоритети в цьому житті. Загалом це не є погано, однак перед тим, як обрати собі партнера з бізнесу, краще взнати про нього побільше інформації. Поцікавитись, чим він взагалі займається, які його життєві цінності, чи працює він з іншими компаніями, яким буде вигідне партнерство з вашим бізнесом.

В одним випадках виявляється, що все відбувається досить добре. Тобто є люди, які розпочинають ще один бізнес або шукають собі партнерів, щоб згодом продовжувати працювати в одному з обраних секторів. Це теж загалом не погано. Але якщо ваше партнерством з цим працівником згодом перейде на друге, третє або навіть четверте місце в переліку його пріоритетів, слід буде подумати над тим, чи потрібна вам ця людина.

Іншими словами, потрібно завжди аналізувати загальний стан не лише тих справ, які цікавлять саме вас як бізнесмена, але й зацікавленість у розвитку вашого бізнесу з боку ваших співробітників чи партнерів. Тобто завжди потрібно визначати, що саме буде цікавити ваших партнерів в близькому майбутньому.

Дії та досвід – це різні речі

Партнери з бізнесу дуже часто бувають людьми з багатьма протилежностями. Під час вибору співробітників зазвичай люди намагаються знайти тих, хто зможе компенсувати їх недоліки. У більшості випадків так і виглядає пошук партнерів або співробітників. Іншими словами бізнесмену завжди потрібна та людина, яка буде робити те, на що в нього немає часу, можливостей або бажання. І вирішальним в цьому пошуку завжди є досвід. Тобто кожна людина є свого роду експертом в певній сфері. Загалом успішність бізнесу буде в успішній комбінації таких людей, які будуть доповнювати одна одну.

З іншого боку потрібно розуміти, що обраний партнер з бізнесу швидше всього не буде орієнтуватись у всіх ваших справах. Тут важливо розрізняти людей, які є фахівцями, і просто бажаючих “бути разом у бізнесі”. Недооцінювати робочу етику і старанність людей, але оцінювати час буде значно легше, ніж фаховість партнера або, тим більше, його креативний підхід до справ.

Достатньо хоча б переконатись в тому, що партнер з бізнесу буде забезпечувати у вашому підприємстві очікуваний вами “рівень експерта” свого сектору роботи. Це особливо важливо, якщо ми говоримо про одного партнера, тобто роботу поділену навпіл. Слід зазначити, що час, досвід, робочу силу та подібні речі іноді можливо компенсувати іншими ресурсами. Однак найціннішим є саме досвід, і його компенсувати дуже й дуже важко.

Несправедливий розподіл робочих обов’язків

Згадуючи попередні наші міркування можна зробити висновок, що під час діалогу про партнерство важливо одразу визначитись, яку саме роботу і в якому обсязі візьме на себе кожен з партнерів. Чи можна назвати співпрацю партнерством, якщо одна людина лише подає “стратегічні ідеї”, з’являючись на роботі один або два рази на тиждень, а інша працює по 12 годин на добу, щоб втілювати ці ідеї в реальність? Тому потрібно під час домовленостей зразу поділити роботу так, щоб обов’язки і кількість роботи були дійсно партнерськими.

Нехай кожен з партнерів несе відповідальність за спілкування з клієнтами, облік, співбесіди з працівниками і планування майбутніх зустрічей. При такому поділі роботи партнери змушені будуть постійно контактувати між собою та обмінюватись інформацією про хід справ. В інших випадках відносини назвати партнерськими можна лише умовно і це буде згодом викликати розбіжності в роботі партнерів.

Якщо людина приховує правду – вона поганий партнер

Як відомо всім, мати справу з людиною, яка не може бути чесною навіть з собою, не захоче жоден бізнесмен. Іноді люди намагаються приховати такі речі, як помилки при розрахунках в проекті, прибутковість за певний період і т.п. З такими людьми не варто працювати, адже приховування будь-якої інформації ускладнює шлях до розвитку бізнесу.

Іноді можна довіритись навіть своїм відчуттям. Якщо вони вам підказують, що людині довіряти не можна, тоді слід ще раз зважити всі елементи перед підписанням угоди про партнерство. І хоча спочатку деякі деталі можуть вам здатись не важливими, під час роботи вашого підприємства в дію вступлять гроші, а вони є сильним каталізатором багатьох процесів. Саме гроші іноді змінюють людей на протилежно інших. Тому незначна брехня під дією грошей може перерости у велику, відповідно до розміру грошових оборотів компанії.

Ви собі не уявляєте як з цим партнером можна провести відпустку

Багато бізнесменів вважають це серйозним випробуванням. Адже при пошуку партнера ви підбираєте не лише співробітника, але й свого роду друга або навіть члена сім’ї. Ця людина повинна буде в будь-який час при потребі підмінити або виручити вас, а в деякі моменти навіть “опустити на землю”, якщо виникне така необхідність. Саме з такою людиною можна відпочити тиждень або два на березі океану або десь далеко в горах, і компанія буде для вас дійсно приємною. І якщо ви собі не уявляєте відпочинку з людиною, обирати її партнером з бізнесу не варто. Це слід пояснити навіть з тої позиції, що спільно проведений час на роботі буде значно тривалішим навіть, ніж з власними родинами.

Будь-який успішний бізнесмен скаже, що бізнес не є звичайною роботоб від години до години. Це свого роду спосіб життя, це частина самої людини. Тому працювати потрібно з тими людьми, з якими вам приємно і комфортно. В іншому випадку це буде звичайна виснажлива банальна робота без особливого успіху.

На початок статті